Proje Detayı

2237-A 2025-1 Eğitim Bilimleri Alanında Öğrenim Gören Lisansüstü Eğitim Öğrencilerine Yönelik Araştırma Yöntemleri Eğitimi III

Ana Sayfa Proje Detayı

Proje Detayı

Bu kursun amacı, Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme alanlarında lisansüstü (yüksek lisans) eğitim gören öğrencilerin bilimsel araştırma modelleri ve yöntemleri ile ilgili bilgi, beceri ve deneyim kazanmalarını sağlamaktır.

Bu amaçla Türkiye’nin farklı üniversitelerinde görev yapan hem alanlarında hem de araştırma yöntemlerinde tecrübeye ve birikime sahip öğretim üyelerinin katıldığı bir öğrenme-öğretme ortamında kuramsal ve uygulamaya dayalı bir eğitim verilecektir.

Image

TÜBİTAK 2237- A 2025-1

Gerçekleştirilecek bu eğitim vasıtasıyla, lisansüstü öğrencilerin bir yandan bilimsel araştırma yöntemleri hakkında bilgi ve beceri sahibi olmaları, diğer taraftan araştırma yöntem veya desenlerini belirlemede ve uygulamada dikkat etmeleri gereken hususları fark etmeleri, ayrıca kazandıkları bu bilgi ve becerileri kendi yapacakları bilimsel araştırmalarında hayata geçirerek nitelikli akademik çalışmalar yapmaları amaçlanmaktadır.

Image

Planlanan Kurs Başlıkları

Planlanan kurs beş ana başlık altında yapılandırılmış olup, içerik bu ana başlıklara göre detaylı biçimde aşağıda açıklanmıştır:

  1. Bilimsel araştırma tanım ve özellikleri ile bilimsel araştırma süreci
  2. Araştırma modelleri
  3. Nicel araştırma modeli, temel felsefesi ve türleri
  4. Nitel araştırma modeli, temel felsefesi ve türleri
  5. Karma yöntem araştırması, temel felsefesi ve türleri
Image

Planlanan Kurs Başlıkları

  1. Bilimsel araştırma, temel kavramlar ve bilimsel araştırma sürecinin aşamaları
  2. Nicel araştırma modeli ve yöntemleri (betimsel yöntem, deneysel yöntem, ilişkisel yöntem, nedensel-karşılaştırmalı yöntem, meta-analizi vb.)
  3. Nitel araştırma modeli ve yöntemleri (doküman analizi, durum çalışması, olgu bilim, eylem araştırması, gömülü teori, etnografi/kültür analizi, eleştirel söylem analizi, meta-sentez vb.)
  4. Nitel araştırmalarda veri toplama araçları ve analizi
Image

Planlanan Kurs Başlıkları

  1. Karma araştırma modeli ve yöntemleri (paralel eşzamanlı yöntemler, sıralı yöntemler, dönüştürücü desenler, çok aşamalı desenler, tamamen bütünleşik desenler vs.)
  2. Araştırmalarda veri toplama araçları ve analizi
  3. Bilimsel çalışmalarda geçerlik, güvenirlik ve kullanışlılık
  4. Araştırma yöntemi belirlemede ve uygulamada yaygın olarak yapılan hatalar

Proje Detayı

Proje TÜBİTAK tarafından desteklendiği takdirde, katılımcıların yol, konaklama ve diğer giderlerinin TÜBİTAK tarafından karşılanacak olup, toplam 24 katılımcının eğitim göreceği kursa destek almak için TÜBİTAK'a başvurulacaktır.

Katılım gösteren lisansüstü öğrencilere 6 günlük proje takvimi uyarınca,

7-11 Temmuz 2025
tarihleri arasında çevrim içi (online) eğitim verilecektir.

Image

Katılım Koşulları

  1. - Türkiye’deki üniversitelerin eğitim bilimleri veya alan eğitimi programlarından aşağıda belirtilen alanlardan birinde yüksek lisans programında kayıtlı olmak,
  • Lisansüstü eğitimini; “Eğitim Bilimleri, Fen Bilimleri Eğitimi, Sınıf Eğitimi, Okul Öncesi Eğitimi, Sosyal Bilgiler Eğitimi, Türkçe Eğitimi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi, İlköğretim Matematik Eğitimi, Özel Eğitim, Ortaöğretim Sosyal Bilimler Eğitimi (Türk Dili ve Edebiyatı Eğitimi, Tarih Eğitimi, Coğrafya Eğitimi, Felsefe Eğitimi, Sosyoloji Eğitimi, Psikoloji Eğitimi vb.), Ortaöğretim Fen ve Matematik Bilimleri Eğitimi (Biyoloji Eğitimi, Fizik Eğitimi, Kimya Eğitimi, Matematik Eğitimi” bilim dallarından birinde yüksek lisans yapıyor olmak,
  • - TÜBİTAK-Araştırmacı Bilgi Sistemi (ARBİS) Veri Tabanına kayıtlı olmak, Katılımcıların etkinliklere en fazla 5 kez katılabilmesi, etkinliğe kabul edilecek katılımcıların seçiminde başarı kriterinin esas alınması (2209-B Sanayiye Yönelik Lisans Araştırma Projeleri Desteği Programından destek almış/alıyor ise öncelik tanınır)
  • TÜBİTAK-Araştırmacı Bilgi Sistemi (ARBİS) Veri Tabanına kayıtlı olmak,

TÜBİTAK 2237-A 2025-1

Eğitim Bilimleri Alanında Öğrenim Gören Lisansüstü Eğitim Öğrencilerine Yönelik Araştırma Yöntemleri Eğitimi III